Home
Ostatní

Mail

Jihočeské skotačení

V pátek jsem naházel všechny ty krámy do auta, natankoval plnou plus něco málo do kanystru pro krosnu a vyrazil vstříc ostrému zimnímu sluničku směrem na západ. Lehce oslněn a dobře naladěn jsem krátce před západem slunce dorazil na bývalé vojenské letiště v Tchořovicích nedaleko Blatné. Kouknu na oblohu a hle motorový padák. Kdopak to asi je a kdepak startoval, nikde totiž nevidím žádné auto. Padák krátce krouží nad hospodou "Na statku", která nám tento víkend slouží jako základna, a pak se opět vrací k letišti. A jsou to Machajdové. Startovali někde po cestě a zatímco jeden veze auto, druhý si letí - někdy to má své výhody mít krosnu na půl.
Sluníčko rychle zapadá a tak vzdávám myšlenku složit krosnu a alespoň na chvíli se proletět. Jedeme se ubytovat. Po krátkých organizačních zmatcích zabíráme rozlehlý apartmán a vracíme se zpět do hospody. Probíhá gulášek, pár piv a Machajdové roztáčí šílený kolotoč "Krvavých zad". Uspěšně kličkuji v této kořalkové smršti a šetřím se na zítřejší lítání. V sále se hraje kulečník, pinpong a Garboš dokonce přebaluje záložák.

Ráno se budíme do krásného dne a většina lidiček už je na nohou. Po krátké snídani uháníme k autům a rychle na letiště odkud již se linou zvuky vrtulí. Tento okamžik se mi stává osudovým. Tahám batoh z auta a v tom mě píchlo v zádech a to tak že se sotva ploužím po letišti. Snažím se alespoň fotit. Podmínky jsou více než ideální, a to nejenom na leden, a lítá snad úplně každý, jen né já :o( Na letišti jsou natažena tři lana navijáků a na druhé straně je rozloženo několik desítek krosen. Zastoupeni jsou i tříkolkáři. Vleky na navijáku dosahují k hranici 500 metrů a tak jsou k vidění divoké spirály, negativky a celkem vydařený vrtulník. Panuje krásné slunečné počasí, pofukuje slabý větřík a je docela teplo. A komu se zdá málo teplo, může se zahřát čajem s rumem, popřípadě bez rumu.
Lítá se až do západu slunce a nakonec neochotně přistávají i ti poslední vytrvalci, co se nemohli celý den nabažit. Jde se urvat něco k večeři!
Hospoda se rychle zaplňuje a na pódiu se pomalu připravuje hvězda večera - seskupení David Murphy Band. Poctivý bigbít rychle roztáčí zábavu do divokých otáček. Tohoto veselí se zůčastňuji pouze staticky a snažím se záda utěšit malými pravidelnými dávkami rumu. Moc to nepomáhá.

Podvečerní pohoda Ráno je zpočátku jasno, ale rychle se natahuje nízká oblačnost. Platíme útratu a značně odlechčení odjíždíme na letiště. Mraky jsou hodně nízko a dohlednost je nevalná. Skalní jádro tvořené Machajdy, Koldem a Funflákem se zavařeným výfukem využívá světlé chvilky a ve vzduchu se kochají krásnými výhledy nad mraky. Záda bolí jako čert, a tak jen závistivě okukuji ze země a přemýšlím jak se mně bude sedět tři hodiny v autě na cestě k domovu.
Celá akce byla vícenež vydařená a hlavní dík za to patří Jirkovi Šrámkovi. Doufám že se rychle dám do kopy a příště se zůčastním i toho lítání!

Další fotky (hlevně ty ze vzduchu) najdete u Funflyho a u X-sajťáka.

Důkladná příprava na sezónu
Kameraman a kulábr...
...a pinpong
Když se mlha rozplynula vytvořil Machajda dýmovnicí mlhu novou :o)
Jeden za dvou navijáků
Luděk Kuna Bezmotorový
David Murphy Band v akci

Další moje fotky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.