Home
Paragliding
MPG
Ultralighting
Fotogalerie
Odkazy
Moje rybičky
Ostatní


Mail





4. kolo MČR v PPG Skuteč 2003

Tak a máme za sebou poslední letošní kolo závodů v motorovém paraglidingu. I toto kolo probíhalo v novém terénu - tentokrát na Aeroblukovém letišti Skuteč. Ve čtvrtek se mně podařilo vyrazit z domova celkem brzo, a tak jsem si mohl beze spěchu užívat pohodovou cestu přes vysočinu. Kolem letiště už poletuje několik krosen a tak rychle sonduji situaci, ale volné lítání je povoleno jen do 19:30 a to bylo za deset minut. Upouštím tak od letání a jen doufám že to nebyla poslední možnost se dostat na těchto závodech do vzduchu. Předpověď počasí není příliš optimistická.

AK Skuteč Zdenál zkouší krotit nového anglického plnokrevníka 1. briefing FunFly office Pokud by nepřestalo pršet byli někteří závodníci odhodláni odlétat disciplíny pod stanem u bufetu

Kolem deváte večerní se dočkáváme brifingu. Odehrává se nezbytné přivítání, promluvá k nám velitel aeroklubu, vítá nás i Božský Zdeněk. Pak se dostává ke slovu Míra Kadečka a je na ráno nabrífována navigačka, ale nikdo tomu moc nevěří. Fronta už je vidět na obzoru. Polepujem mapy, čmáráme si zadání a krátce po půlnoci se dostávám ke stavbě stanu. Nastavuji budík na hnusných 4:45 a jdu spát.

Vesnička s roztomilým názvem - Skutíčko Ředitelské stanoviště Hangár Jirka Šrámek a jeho univerzální mapník Večerní volné létání

1. den závodů
Budík zvoní a na stan buší milosrdný déšť. Vypínam telefon, zalézám hlouběji do spacáku a spím do neuvěřitelné půl desáté. Ách! Prší celé dopoledne. Sedíme v hangáru, klabosíme, hrajeme karty - po dlouhé době jsem si zahrál maryáš. Po obědě srážky ustávájí a pomalu se začíná vyčasovat. Skládáme krosny a na večer je vyhlášena mini/maxi a přesnost přistání. Rychle skládám krosnu a táhnu je přes promočenou letištní plochu na místo vhodné pro start. Fouká jak jinak než s té nejblbější strany. Start se naštěstí daří (s totálně mokrým vrchlíkem by asi nebyla šance na druhý) a tak si poletuji okolo letiště a čekám až na mne příjde řada na mini/maxi.

Večerní volné létání Večerní volné létání - FunFly Večerní volné létání - Eliška a Max co nežere Tatranky a nedává pac Míra Kadečka zaučuje synka aby se jednou mohl stát také ředitelem - zde pravě nacvičují opatrný přístup k závodníkovi Večerní volné létání

Konečně se dočkávám a snažím se naletět mezi tyče. Na poslední chvíli koukám že letím na správné tyče, ale ze špatné strany a tak to divoce rovnám. Padák jsem zdatně rozhoupal a nakonec mám nula bodů, letěl jsem moc vysoko :o( Chuť si ale následně spravuji na přesnosti přistání a to zásahem čistého středu.
Na ráno je nabrífovaná další navigačka. Tentokrát opět známe jen první bod a od něho kurz po kterém máme letět od fotografie a další kurz, k další fotografii. Tyto závody se opět používají padesátkové mapy a tak se dá lecos natipovat.

Večerní volné létání Večerní volná zábava Večerní volná zábava Ohnivé Steaky Že by Bříza testoval novou přídavnou nádrž na ekonomiku? :o)

2. den závodů
Na ranní briefingu zjišťujeme že dost fouká. Start je tedy odložen. Nakonec se do vzduchu dostáváme až po deváté hodině a to už je ve vzduchu docela živo. Letím jen po první fotku, ověřuji si správnost teorie a pak to švihám na poslední rameno kde tuším dva lomy co jsou na fotkách. Od lomů to točím rovnou na letiště. Dosahuji tak nejrychlejšího času a daří se mě trefit 7 fotek z devíti. Osudnou se tato disciplína stává pro Edu Holánka, který končí v korunách stromů a z pochroumaným kotníkem mizí jeho naděje na dobré umístění a reprezenteci v Anglii.

Věž Večerní volná zábava Večerní volná zábava Co to testovali Vrána s Františkem netuším Večerní volná zábava

Večer je vyhlášena ekonomická disciplína. Na termiku to moc nevypadá a tak je určena trať, na konci je nutno přistá, opsat si celý tajný kód a přiletět zpět na letiště. Po průletu časovou bránou se máme se zbytkem benzínu snažit vydržet co nejdéle nad letištěm. Trať má 18 kilometrů a tak mám obyvy jestli mě vyjde benzín. No snad to nějak dopadne. Večer docela fouká a tak hladce startujeme a vydáváme se po větru směrem k práškařskému letišti. Tady fouká přesně kolmo na dráhu kterou tvoří jen úzká asfaltka a po obou strana jsou příkopy. Z pole vedle letiště chodí termika smíchaná z větrem a tak jsou starty tady docela problematické. Já se trápím na čtyřikrát. Nakonec se odlepuji a vydávám se zpět proti větru. Po cestě využívám nafoukané hrany za jednou z vesniček a vezu se tak asi kilometr zadarmo a ještě nabírám výšku. Ještě že tak, protože nad letištěm mě vydržel benzín jen na dvě 360 zatáčky.

Večerní volná zábava Večerní volná zábava Večerní volná zábava Večerní volná zábava Večerní volná zábava

Večer se rozbíhá bujará zábava a z ranním lítání si hlavu nikdo neláme. Stejně zase bude foukat :o) Poslední fotka nese časový údaj 02:14. Ráno opravdu fouká a tak jsou včerejší předběžné výsledky prohlášeny za konečné.

Večerní volná zábava Nevím jestli nebyl pan ředitel tak trochu pod nátlakem sacího komanda z Prahy... Výčepník Jirka těšící se na další kulinářský zážitek Večerní volná zábava

3. den závodů
Ranní vstávání je těžké a budí mě až sluníčko které zvedá teplotu ve stanu nad únosnou mez. Většina kolegů je na tom podobě a tak u kávy, kofoly a podobných svinstev vyčkáváme slavnostního vyhlášení.

Sací komando z Prahy - foceno z uctivé vzdálenosti Pavel Březina  hrající... .. i Jožka káčer hrající... ... Luďa Vlach modře svítící :o) Big boss sacího komanda roznášel kořalku v kýblu

Sponzorů se opět urodilo a tak nebyla nouze o ceny. Všichni dokonce dostáváme medaili a opět hezké tričko. Po vyhlášení posledního kola se dočkáváme vyhlášení celkových výsledků za rok 2003.

Božský a neodolatelný zpěv... ... i Božské a neodolatelné obětí Jožka Káčer stálehrající Sluneční hodiny značky Doktor Čekání na vyhlášení výsledků

Tohoto posledního kola se zůčastnilo 21 závodníků a odlétali se 4 disciplíny. Počasí nakonec nebylo tak hrozné jak to vypadalo, a s místním provozem jsme se víceméně taky nějak porovnali. Hlady jsme rozhodně netrpěli a kluci z Flajklubu se rozhodně snažili. Fotky z vyhlášení naleznete zde.

Zpět