"Vstávejte kreténi, za deset minut máte budíček..." - tak na tuto ranní hlášku už jsem si nějak zvykl stejně tak jako na vedro, chaos ve stanu kde nemůžu nikdy nic najít i na to že se mě v nose dělají hroudy s prachu co dýcháme...
Piloti se soukají ze spacáků a rychle začínají zakreslovat do map trasu ranní disciplíny. Navigačka, kde část trati jde po kružnicích s deklarovaným časem. Včerejší rozhodnutí o technických disciplínách je asi zapomenuto... Přistávat se bude u přehrady takže nás čekají dlouhé svozy.
A všechno je opět jinak, na trať poletí pouze krosny, tříkolky mají na letišti přesnost přistání. Odvážejí se proto prvně krosny na startoviště PPG a s druhou várkou z kterou jedu i já jedou tříkolky na letiště, kde je dnes volno neb ultralajtisté mají volný den. Na letišti není ani noha což Zdenála trochu znejistilo a jedeme se raději podívat na startoviště PPG jestli se opět něco nezměnilo. Nezměnilo, jen jsem tam byly na čas a tak tam ještě nikdo nebyl. Hodinu po té už se oběvují další závodníci a dokonce i nějaký pořadatel. Nastává změna v tom že startovat se sice bude na letišti, ale přistávat se bude na PPG přistávačce. Přesouvám se proto s kamerou a foťákem tam...
Po hodině čekání se na obzoru objevuje první tříkolka. Německý pilot přistává na krajní kruh. Po něm startuje Petr Matoušek, ale už za jeho letu dostáváme vysílačkou zprávu že je kolo pro vítr zrušeno... Ono se nelze divit když je 11. hodin :o(
Trojkolky se opět vytankovávájí a tankují se 1.5l paliva na ekonomiku. Rusové ve vztekají že musí vylít i nádrže které nemají připojené hadičkami, tankování se protahuje asi na dvě hodiny (a to je zde jen 12 trojkolek). Briefing před disciplínou bude v 17:00
Vracíme se do tábora kam už se mezitím vrátili krosňáci. Let se jim prý celkem vydařil a až na to že to už celkem drncalo to prý byla pohoda. Na druhou odpolední se mají dostavit na startovačku kde bude probíhat plnění na ekonomiku. Při zdejším tempu mají do večera o zábavu postaráno... Začíná být pravidlem že se dělí program pro trojkolky a krosny a tím mě vzniká problém, neb nemůžu být na dvou místech :o(
Naplnit krosny se povedlo a tak se může čekat na otevření okna. I přes silný vítr se na stožáru brzy objevuje zelená vlajka. Po hodině postávání v decku se nachází skupinka šílenců kteří začínají rozhazovat vrchlíky. Pořadatele naštěstí projevují soudnost a deckem se ozývá hvizd hlavního maršala a task je zrušen. Už méně optimismu zbuzuje zpráva o tom že nás nechali smazat logery s tím že je mají určitě stažené (prověřovali jsme dotazem) a vzápětí se dovídáme ze je stažené neměli. Naštěstí se to nějak řeší a možná i nějaké body dostanem. Je to jen jedna s mnoha perliček, takže nás to nemuže rozhodit...
V campu už od rána srší napjatá atmosféra která vyvrcholuje tím že bereme pořádání závodů do svých rukou. Domlouvá se co by se zítra mohlo letět, jak by se to mohlo letět a nakonec to dopadá tak že si teamlídrové mezi sebou domlouvají zadání úlohy které připravíme tak aby se mohlo hned ráno letět a nečekalo se až v hlavách pořadatelů zahřmí. Díky tomu může ředitel závodu klidně spát a údajně unavení maršalové hrát v hospodě fotbálek... Navíc prosákla informace že závody musí být prohlášeny za platné i kdyby se někdo pokusil jednotlivé disciplíny napadnout a neodletělo se to co se má. Kdo neviděl a neslyšel neuvěří...
Proběhly nám rukama jakési další výsledky, ale je v nich tolik chyb že je vracíme... Kdo měl dostat body má nulu, kdo vůbec neletěl má 1000 bodů a další "drobnosti" :o) Zítra nás tedy pravděpodobně čekají u krosen technické disciplýny které si sami nabrífujem a trojkolky by měli letět to co dnes letěli krosny.
Tento způsob závodů zdá se mi poněkud podivný...
<- zpět na 8. den | 10. den ->