Home
Paragliding
MPG
Ultralighting
Fotogalerie
Odkazy
Moje rybičky
Ostatní


Mail





European Microlight Championship
Castelo Branco Portugal 2oo4


5. 8. 2004 - den desátý - šestý den závodů

Vstává se tradičně brzy ráno, to už bych snad ani nemusel psát...
Krosny vyráží do PPG area a trojolky na letiště. Trojkolky poletí navigačku co letěli včera krosny a krosny poletí mini/maxi a přesnost přistání.

Ráno před startem trojkolek Rakouští pohodáři - u nich s tím lét nesmí a tak mají závody jako leteckou dovolenou :o) Michal Křivánek Přeměřování trati Na start se připravuje Míša Machartová...

Nekonec to samo není zas tak jednoduché. Stavba trati pro mini/maxi se prodlužuje, navíc ze stejného místa startují trojkolky a tak je nutno počkat až i ty poslední odstartují - některé až tak na desátý pokus za významné asistence pořadatelů.

... a startuje a mává! Polská monster trojkolka KK Ředitel závodů se snaží dostat trojkolky rychle do vzduchu - škoda jen že se hodinu čekalo na jeho příjezd a museli se zhánět logery... Ruský pilot

S půlhodinovým zpožděním zahajuje prvním průletem Pavel Šťepán. Jsou sice postaveny dvě paralelní traťi, ale využívána je jen jedna a to ještě se značnými časovými prodlevami. Začíná fungovat termika a taky foukat a závodníci začínají v koridoru traverzovat... Disciplína je zrušena :o(

První  byl na trati Pavel Štěpán - úřadující mistr evropy Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot

Dolétává se alespoň přesnost přistání. Od trojkolkářů dostáváme správy že Petra Matouška turbulence donutila přistát na trati, ale Michal Křivánek a Míša Machartová to dotáhli celkem daleko.

Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zajímavý spůsob pilotáže - on vůbec nedržel řidičky a vystačil si ze speedem a plynem!!!!!

A hned tu máme další disciplínu. Pro krosny je na 13:00 vyhlášena ekonomika a pohled na oblohu kde plují krásné kumulky dává tušit že bude dlouhá. Pro trojkolky nad kterými už ředitel závodů zlomil hůl a prohlásil že ho zajímají jen krosny není naplánováno nic, ale závodníci z vlastní iniciativy dávájí dohromady taky ekonomiku. Co si člověk neudělá...

Chvátající maršal Zatím neidentifikovaný pilot Pavel Březina uhání směrem na Castelo Branco Vladimír Proček a jeho Vraní posez Jožka Káčer

Krosny tankují 1.5 litru paliva a krátce po jedné hodině odpolední se otevírá okno. Nikdo dlouho neváhá a všech 52 krosen se rychle za sebou zvedá z malého decku. Když si tak vzpomenu jak některým pilotů byl u nás malý deck 100x100 metrů :o)

Zatím neidentifikovaný pilot Někteří poloti nastupovali na koridor v různých sestavách Zatím neidentifikovaný pilot František Salava Jirka Koudela

Je vidět že to tam dneska prostě je a padáky se usazují pod jednotlivými oblačky. Mráčky naskakují jak z učebnice a po oddělení zrna od plev zůstáva na obloze několik skupinek.

Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot Zatím neidentifikovaný pilot

Trojkolkáři si mezitím vytankovali a opět natankovali svoje stroje a se stejným množstvím paliva jako krosny se vrhají do decku. Před tím je nutno vyřešit malý incident kdy Michalova nadržená krosna napadla ruskou konkurenci a povalila ji na zádá. Neštěstí ale vše mělo šťastný konec a oba stroje zůstali letuschopné.

Ruský reprezentant ... a disciplína je zrušena :o( Odlet na ekonomiku V prachu a kouři startuje Pavel Březina Start

Termické poryvy znepříjeňují trojkolkám start ale naši se s tím vypořádali bez problému. O napínavou podívanou se postarala ruská posádka dvoumístné trojkolky které trochu schází výkon.

Zatím neidentifikovaný pilot Slunce, seno, krosna... Tam někde v tom prachu pod vrchlíkem je startující Vrána V decku bylo těsno ale všichni se vlezli... ...i ve vzduchu bylo těsno

Prvně předvádí efektní kotrmelec, pak rozjezd až do lesa a nokonec se odlepuje a chvíli po okolí kopíruje terén. Napřed proletí těsně mezi stromy, pak mine o fous elektrické vedení a nakonec pozvolna stoupá na parkovištěm. Obdivuji navigátora který sedí ve předu a pravděpodobně se během těchto manévru věnuje motlidbám :o)

Pod mrakem Jožka Servali se nám trojkolky Pavel Štěpán letící... ... a Stoupa přistátý

Naši se drželi na obloze dlouho, ale v této disciplíně nemůžeme konkurovat vyzáblým jižanským postavičkám se slabými motory z malou spotřebou. Ti nejvytrvaleší přistávají po více než pěti hodinách.

Michal Křivánek a jeho vzteklá trojkolka Posádka ruského stroje po několika minutách letu v několika metrech výšky - obdivuji toho navigátora :o) Špaňelák Výsledková listina Výsledková listina

Večerní briefing přináší několik zásadních informací - za prvé je odvolán dosavadní ředitel závodů a s ním odchází většina maršalů. Řéší se tak otázka zda se pokusit vůbec závody dolétat. Vypadá to že si závody doděláme sami.

Výsledková listina Výsledková listina Výsledková listina Výsledková listina Výsledková listina

Je těsně před půlnocí a zítra by se měli doletět chybějící ekonomické disciplíny. Budou chybět maršalové ale už vyrazila výprava na lov nových, neokoukaných a hlavně pracovitých. Zítra nás čeká asi další perný den...

Abych nezapoměl na vzkaz domů: už mám zase nové tričko a trenýrky!

<- zpět na 9. den | 11. den ->