Home Paragliding MPG Ultralighting Fotogalerie Odkazy Moje rybičky Ostatní |
MČR v motorovém paraglidingu - Toužim 2006Neděle 2. července 2006
Sotva Zdenál přestál chrápat a já jsem na chvíli usnul ozvalo se zvonění budíku a za chvíli vrčení první krosny. Rychle jsem na sebe hodil oblečení, popadl jsem foťák a hurá do decku lovit snímky závodníků strartujících do ranní disciplíny.
Letěla se navigační disciplína která se nabrífovala včera večer. Každý závodník si vybral s portfolia otočných bodů takovou trasu aby za hodinu proletěl co nejvíc za dodržení podmínky střídání bodů s levé a pravé strany mapy. Už včera díky předpovědi počasí většina závodníků počítala se sílícím větrem a proto si volili trasu tak aby se hlavně proti letěli v rovinatém terénu. Na zemi nefoukalo vůbec nic a tak se většina závodníku hezky proběhla, smůlu si vybral Zbyňa Valach, který má můj obdiv protože to vzdal až asi po desátém pokus kdy už prostě nacucaný padák neměl šanci nad hlavu dostat. Ovšem hned po nastoupání do vyšší hladiny závodníci zjistili že nahoře už celkem fouká. Přesto díky dobře zvolené taktice většina závodníků uletěla to co si nadeklarovali i když některým to vyšlo opravdu na vteřiny. Po návratu všech závodníků na zemi ještě panovalo bezvětří a tak se udělal rychlý briefing na technickou disciplínu - mini/maxi. Bohužel po startu prvních závodníků začalo foukat i u země a disciplína byla zrušena. Výsledky ranní disciplíny naleznete zde-> Další briefing bude večer, ale teď (16:30) zatím docela fouká.
Hodinu před západem se vítr konečně utichl a tak se natěšení závodníci mohli vrhnout na ráno nepovedenou disciplínu mini/maxi. Prvním závodníků ještě trochu foukalo a tak znát na časech kdo musel honit padák aby se udržel v koridoru, zatímco ti na konci to frčeli jako po kolejích - ale tokové jsou závody. Po dokončení disciplíny a uložení strojů do hangáru proběhl večerní briefing na kterém závodníci obdrželi zadání ranní navigačky. Poletí přes určené otočné body a před startem musí deklarovat čas ve který na jednotlivých otočnácích budou. Při letu nesmí opustit 400 metrový koridor, nesmí kličkovat nebo točit. Čas jim bude vyhodnocen pomocí tajných časových branek někde na každém rameni. Příprava tak závodníků trvá dlouho do noci, protože spočítat rychlost padáků v různých směrech letu na vítr je docela oříšek. Pořadí po druhém závodním dni zde-> |