Home

Mail

Hanácké Athény

Víkend 4.-6. května 2007

Za mých mladých a divokých let se vyhrožovalo: "Jestli budeš chlastat, skončíš v protialkoholické léčebně v Kromclu!". Naštěstí jsem alkoholu vždy statečně odolával a do Kroměříže jsem se poprvé podíval až tento víkend a to dobrovolně a rád. Kamarádi Klapřík s Luborem zde uspořádali první, a nebo nultý, to teď nevím, ročník sletu PPG.

Páteční večírek Tak teď nevím jestli je to pokus o pohlavek nebo kontrola počtu prstů? :o) Román a výborný gulášek Rum, pivo, škvarky, slivovice, vodní dýmka... jo tak je v Kroměříži :o) Za barem samej sympaťák

Už dopředu jsem se do této časti republiky moc těšil. Nikdy jsem tady nelétal a podle map to vypadalo na moc zajímavou lokalitu. Bohužel předpověď počasí vypadala všelijak, ale přesto jsem v Víťem vyrazily Fordkou už v pátek večer. Šance na létání, jestli nějaká bude, by měla být spíš ráno.

Stavební plocha pro hotely Svítání... Kroměříž Aeroklub Kroměříž Kroměříž

Dorazily jsme až po setmění a tak o tom že se dalo před západem slunce krátce polétat víme jen z doslechu. Ve stanu (který nakonec nezapůjčil cirkus Humberto, ale pivovar HOLBA) a jeho okolí už posedávala spousta kamarádu a tak jsme se po ubytování milerádi přidali.

Čilý stavební ruch Kroměříž Kroměříž Kroměříž Kroměříž

Ráno mě před východem slunce vzbudil ViDo, aby si s Fordky vydoloval krosnu. Já jsem krátce zhodnotil počasí, naznal jsem že nehodlám zmoknout a zalezl jsem zpět do spacáku. Krátce po té co ViDo odstartoval opravdu začalo pršet...

Kroměříž Aeroklub Kroměříž ViDo a jeho mobilní hangár - jen kus rámu se nějak nevešel Zde přistál dne 2. července 1911 prvý český letec Ing. Jan Kašpar - na fotce uprostřed Výstavka firmy NAVIGATION & COMMUNICATION

Pršelo skoro celé dopoledne a tak se krásně lenošilo a pospávalo. Po posledních hektických dnech docela příjemná změna :o)

Výstavka firmy NAVIGATION & COMMUNICATION Výstavka firmy NAVIGATION & COMMUNICATION Testování vrtulí Klábosení u stánku Klapr nám tvrdil že je to jeho žena, ale podle mě jen kecal aby jsme mu nevrkali do dcery :o)

Sotva před obědem přestalo pršet začalo foukat :o( A tak se dál klábosilo, v hangáru rozprostřela svoje zboží firma nabízející helmy a další věci pro piloty. ViDo dlouho přebíral a vybíral až si nakonec jednu helmu vybral.

Roman a jeho svačinka Kolena Počasí pod psa... Testování přileb za chodu motoru - do půl plynu dobrý... Testování přileb za chodu motoru - do půl plynu dobrý...

Před pátou hodinou odpolední už to vypadalo že se vítr utišil, alespoň na zemi. První odstartoval Zdenál a vesele na nás mával padákem sem a tam. Po jedné třistašedesátce přistál a vypadal že je celkem rád, on nám nemával, ono to mávalo s ním :o)

Zenair STOL CH 701 Klapřík Marchello Zdenál provedl zálet počasí... ... a byl moc rád že zase hned přistál...

Odmítal jsem se vzdát plánu že si prohlédnu Baťův kanál s výšky a tak jsem využil možnosti svést se v krásném letadle Stol CH 701. Mělo to sice polskou imatrikulačku ale dalo se to celkem pohodlně pilotovat i česky :o)

Mladá motorkářka :) Řídící létání Mělo to polskou imatrikulaci, ale naštěstí se to dalo pilotovat i česky Řeka Morava Řaka Morava

Po startu s dráhy 30 jsem se vydali na jih po řece Moravě. Kolem letiště to trochu drncalo ale asi dva kilometry od letiště jako když utne. Výrazně se oteplilo, přestalo foukat, dokonce chvílemi prokukovalo sluníčko.

Rybník a řeka Morava u Kvasic Jez u Otrokovic Otrokovice Otrokovice Otrokovice

Pokračovali jsem nad řekou dolů na Otrokovice, prohlédl jsem si co všechno tady na bažinách které se mu povedlo vysušit vybudoval Baťa.

Otrokovice Soutok řeky Moravy a Dřevnice Otrokovice Letiště Otrokovice Jak si vyhrát s trubkou...

Moc zajímavá jsou slepá ramena řeky Moravy, jsou to vlastně původní zákruty řeky předtím než ji lidi násilím narovnaly. Těchto slepých ramen je prý 180.

Napajedla Napajedla Zámek Napajedla Kemp Pahrbek V dálce Buchlov

Kusek pod Napajedly je obec Spytihněv. Ve Spytihněvi odbočuje průplav na první kanálový úsek. K vyrovnání hladin mezi řekou a kanálem slouží plavební komora Spytihněv, takových komor je na kanálu od Spytihněvi až po Rohatec v současné době 13.

Baťův kanál - Plavební komora Babice Babice Vysílače u obce Topolná - prý je je slyšet kolem celé zeměkoule Spytihněv - jez a plavební komora Spytihněv - fotbalový stadion

A proč se o to všechno tak zajímám? Prý mám v žilách mlynářskou krev a k vodě mě to vždycky táhlo, určitě mám naplánováno že využiji nábidky zdejších půjčoven lodí a celý kanál si s rodinou třeba na podzim projedu. Více informací naleznete zde ->

Spytihněv - jez a plavební komora Spytihněv - jez a plavební komora Slepé rameno Moravy Kemp Pahrbek Napajedla - zámek

Času ale bylo málo a tak u Babic otáčíme. Cestou zpět se počasí zase horší a na dohled od letiště už to zase hezky drncá.

Fatra Napajedla Fatra Napajedla Skromné venkovské sídlo - obec Žlutava BTS Řeka Morava

Stol je velice přijemné letadálko. Jak konstrukcí, tak chováním mě velice připomíná Foxe s kterým jsem občas létal v Miroslavi. Jen knipl je poněkud netradičně umístěn uprostřed mezi sedadly, ale dá se na to celkem rychle zvyknout.

Kvasice ViDo suší padák Mechy obědvající Řešení závěsu motorové krosny - kam jenom dát ty rohlíky aby nezavazeli při výsadku? :o) Západ sluníčka

Zapadající sluníčko ukončuje naději na to že by se dnes dostali do vzduchu i padáčkáři, no co se dá dělat, tak snad příště. Je tedy na čase se věnovat opět společenské části akce.

Jára Cimrman - i sem zavítal náš velikán Stojánka našich obytňáků - čím větší auto tím lepší - nejlepší je náklaďák :o) Při sušení padáku se užije srandy... Roman svačí kolínko Zdenál si přivezl s Ameriky foťák a všem ukazuje že to za ty prachy doopravdy fotí :o)

Je připravena spousta dobrot, namátkou bych jmenoval výborný gulášek, držková, tatarák, pečená kolena... no to stačí, aby mě zase kamarádi nevyčítali že píšu jen o jídle :o)

Večírek Lenka - energetický nápoj od firmy MIKO :o) A takhle vypadá Vrána po požití tohoto nápoje :o) Klapřík demonstruje jak se to má pít... ... a snaží se tvářit jako že mu to chutnalo :o)

V neděli ráno odstartoval jen Bříza, ale stejně jako ViDo včera hezky zmokl. Počasí nám tentokrát nepřálo, škoda, no alespoň o důvod víc proč sem přijet i příště.

DJ Al Kakajda A blížíme se k závěru - tohle myslím byla hymna, asi ruská.... Karel Návoj Neboj, nikde ti ten chlast neprosakuje :o)

No a nakonec poděkování. Kluci to měli krásně připravený, nikdo nestrádal hladem ani žízní a za to jim patří velký dík. Tak doufám že se dočkáme i dalších ročníků!