19. 6. - páteční registrace
V pátek proběhla registrace závodníků a následoval první briefing. Zaregistrovalo se 15 závodníků v kategorii PF1 (jednomístné krosny) dvě posádky v kategorii PF2 (dvoumístné krosny), 6 tříkolkářů PL1 (jednomístné tříkolky) a dvě posádky dvoumístných tříkolek. Mimo domácích závodníků využili možnost si zazávodit v lokalitě, kde bude v polovině prázdnin mistrovství světa, závodníci s Polska (5 + 1 žena), a jeden závodník s Rakouska.
Na prvním briefingu, krátce po osmé hodině večerní, byla odprezentována první disciplína, slalom čtyřlístek, pokud počasí povolí poletí se v 6:00 ráno.
20. 6. - 1. task - slalom čtyřlístek
A máme za sebou první disciplínu, čtyřlístek. Počasí bylo více než dobré, takže problémy byli pouze s technikou. Posádka Vrána/Bednařík zmizela po startu někde v poli a Zdenál Andrlík po mě hodil výfuk a vrtuli – naštěstí až po té co kopl poslední tyč a tak ho postihla jen 20% penalizace. Jeho nedobrovolné dosednutí mimo deck sledoval za ním letící Pepa Weis, který v domnění že Zdenál to přeci umí, přistál na stejné místo jako on :o) Taky -20%
Po dolétání disciplíny proběhl další briefing – task 2 bude hodnocený start a přesnost přistání.
Výsledky s první disciplíny:
pf1_task_1_v3_official |
pf2_task_1_v2_official |
pl1_task_1_v2_official |
pl2_task_1_v2_official
20. 6. - 2. task – hodnocený start a přistání
Máme za sebou druhou disciplínu – hodnocený start a přistání. Při přesnosti přistání měli krosny za úkol kopnout prvním dotykem kopačák, pokud ho netrefili doměřovala se vzdálenost od prvního dotyku se zemí k míči. Pro tříkolky byl připraven nepřehlédnutelný barevný deck s plachtoviny a doměřovala se jim vzdálenost ke středové čáře. Jak se jednotlivým závodníkům dařilo nejlépe napoví výsledky.
Další briefing bude v 18:00 a předpokládá se ekonomická disciplína – let s omezeným množstvím paliva kolem pylonů.
Výsledky s druhé disciplíny:
pf1_task_2_v2_official |
pf2_task_2_v2_official |
pl1_task_2_v2_official |
pl2_task_2_v2_official
20. 6. - 3. task – ekonomická disciplína s omezeným palivem kolem pylonů
Sobotní počasí přálo, dokonce začalo svítit sluníčko, a tak se mohla večer odlétat ještě třetí, tentokráte ekonomická disciplína. Piloti natankovali pod dohledem komisařů palivo dle přídělů: PF1 a PL1 1.5 kg (asi 2 litry), PF2 4 kg (asi 5.5 litru) a PL2 6 kg (asi 8.3 litru). Létalo se na dva pylony, každý na jednom konci dráhy, na konci dráhy byli i přistávací decky. Po přeletění tohoto decku už se pilot nemohl vrátit a musel pokračovat až na druhý konec letiště, při přistání někde mezi ho čekala 0. Po startu s decku se piloti hezky jeden za druhým řadili do okruhu a za chvíli jich byla plná obloha, moc hezká podívaná.
Výsledky se zaznamenávali pomocí logerů, jejichž vyhodnocení přineslo některým závodníkům nemilé překvapení, v několika případech si totiž pří náletu na přistání do decku proletěli dělící čárou po které by měli odletět do dalšího kola... :(
Výsledky s třetí disciplíny:
pf1_task_3_v3_official |
pf2_task_3_v2_official |
pl1_task_3_v2_official |
pl2_task_3_v2_official
21. 6. - 4. task – navigace
V sobotu večer, po té co konečně dokroužili i dvoumístné tříkolky, byla nabrífovaná čtvrtá disciplína – navigace. S 11 zadaných otočných bodů si každý pilot může sestavit libovolnou trať na jejíž proletění má 2 hodiny od startu. Startovní okno bylo otevřeno od 6:00 a zavírat se bude v 10:00. Počasí excelentní, modrá obloha, slabounký vítr,všichni se s výLETu vraceli nadmíru spokojeni. Teda skoro všichni, Zdenál Andrlík totiž přistál někde na trati - tentokrát mu to upadlo i s reduktorem :( Další smolařkou byla polská pilotka Emilia Plak – touhle disciplínou si výrazně pohoršila, bohužel prolétla zakázanou zónou a dostala 0 bodů – v našlapané špičce to znamená propad s prvního místa až na 9 místo. Nejdelší trať uletěl Pavel Březina a Marek Schulz – 100.268 km a prý to byl moc hezký výLET!
Výsledky s čtvrté disciplíny:
pf1_task_4_v2_official |
pf2_task_4_v2_official |
pl1_task_4_v2_official |
pl2_task_4_v2
21. 6. - 5. task – ekonomika v termice
Od 10:00 do 12:00 proběhlo plnění strojů na odpolední termiku! Opět podle stejného klíče jako na disciplínu číslo 3, jednomístné stroje 1.5 kg, dvoumístné krosny 4 kg a dvoumístné tříkolky 6 kg paliva . 15 minut po dvanácté už se vrhal do vzduchu první pilot. Obloha se bohužel trochu zatáhla a tak si piloti moc termiky neužili – někteří dokonce hovořili o výLETu s rukama v klíně. Přesto se těm šťasnějším něco vytočit podařilo. Nejlépe se vedlo tandemu Luboš Závorka a Věrča Brychtová – vydrželi ve vzduchu skoro dvě hodiny (mě žere stejně krosna v sóle :o) Bohužel i tato disciplína se neobešla bez penalizací. Několik pilotů nedoletělo do decku a přistáli mimo – penalizace 20% a Marek Schulz se stal „smolařem disciplíny“ když bohužel přistál do obilí asi 15 metrů od decku (nikdo mu teď neřekne jinak než KRÁL JEČMÍNEK). Do disciplíny neodstartoval Zdenál Andrlík který běhá s GPS po lese a dle záznamu s logeru hledá reduktor... že by taks 6 byl na téma Geocaching :o)
Výsledky s páté disciplíny:
pf1_task_5_v3_official | pf2_task_5_v2_official | pl1_task_5_v2_official | pl2_task_5_v2_official
21. 6. - 6. task – osmička
V 18:00 startoval první pilot do nové technické disciplíny „The eight – osmička“. V podstatě jde o oblétávání dvou pylonů (jednou se točí po směru a podruhé proti směru hodinových ručiček) a kopání tyče uprostřed, ideální trajektorie letu má tvar číslice 8. Disciplína je to nová a tak piloti hledali jak to nejlépe naletět, rozhodčí museli několikrát stěhovat stoleček, něž našli místo odkud budou dobře vidět a zároveň jim nebudou stroje létat nízko nad hlavou, a i já s foťákem jsem dost dlouho pobíhal sem a tam než jsem našel místo odkud to fotit. Jak se to komu nakonec povedlo můžete zhodnotit nad výsledky.
Výsledky šesté disciplíny:
pf1_task_6_v2_official |
pf2_task_6_v2_official |
pl1_task_6_v2_official |
pl2_task_6_v2_official

25. 6. - 7. task – navigace
V pondělí ráno se do startovního decku dostavili se stroji jen optimističtí poláci. Foukal silný vítr a každou chvíli to vypadalo na déšť. Disciplína tak byla zrušena.
Až ve čtvrtek se počasí konečně umoudřilo a povedlo se odletět sedmou disciplínu, a to variantu B s návratem. Jednalo se o navigační disciplínu s deklarovaným časem, který byl pilotům na trati kontrolován několika časovými branami. Několik pilotů bohužel nedoletělo, včetně nového tandemu Radim Frank/Kuba Hudek kterým došel benzín necelý kilometr od letiště.
Výsledky sedmé disciplíny:
pf1_task_7_v2_official |
pf2_task_7_v3_official |
pl1_task_7_v2_official |
pl2_task_7_v3_official
26. 6. - volné létání a vyhlášení výsledků
Kompletní výsledky po sedmi disciplínách:
pf1_totals_v12.pdf |
pf2_totals_v8.pdf |
pl1_totals_v9.pdf |
pl2_totals_v8.pdf

<- zpět