Home
Paragliding
MPG
Ultralighting
Fotogalerie
Odkazy
Moje rybičky
Ostatní


Mail




LKTB -> LZTT a zpět

Je pondělí 8:00 a mě zvoní telefon. Kučo mě nabízí "last minute" zpáteční letenku do Popradu. Jedinou podmínkou je se do 9:00 nalodit na palubu Dynamica v Brně Tuřanech. Poletíme prý jen na otočku a do obědu budeme zpět, tak narychlo upravuji denní plán a vyrážím...

Na briefingu v Tuřanech Katana na stojánce v Tuřanech Dynamic na stojánce v Tuřanech

Když parkuji na letištním parkovišti je Dynamic už po přeletu z Miroslavi na stojánce a tak rychle překládám pas nudícím se celníkům a vyrážíme na briefing. Martin bravurně vypisuje letový plán, bereme si předpověď počasí a honem do letadla, ať stihneme deklarovaný odlet v 9:30.

Krásný Piper To musí být cestováníčko Na vyčkávacím Charli dráhy 28

V 9:29 dostáváme na vyčkávacím dráhy 28 povolení ke vstupu na dráhu a startu a po krátkém rozjezdu točíme dlouhou levou zatáčkou rovnou do kurzu našeho letu.

Váh Nějaká zřícenina - na slovensku je jich tolik že se mě ji nepovedlo identifikovat :o) S počasím to občas vypadalo všelijak...

Počasí vypadá všelijak. Většinou je krásně jasno, ale občas se nejvyšší kopečky schovají do pásů oblačnosti. Letět bezpečně lze a vždy se za oblačností opět objeví nasluněná krajina.

V údolí Váhu kousek před Martinem První dvoutisícovky Tatranští velikání se schovávali do mračen

Tatranští velikáni se nám tentokrát občas schovávají do mraků, ale i tak je to velkolepý pohled. Zařazujeme se do polohy po větru levého okruhu dráhy 27 a po hodině a pětadvaceti minutách hledce přistáváme.

Svit - továrenské městečko Předměstí Popradu na finále dráhy 27 letiska Poprad Tatry

Jsme srdečně přivítáni místním personálem a uvedeni do odbavovací haly. Procházíme nezbytnými celními formalitami, navštěvujeme s nemalou úlevou WC. Pak už jen zaplacení přistávacích poplatků a hurá na briefing pro cestu zpět.

Větrometr Dynamic na stojánce 2 letiska Poprad Tatry Dynamic na stojánce 2 letiska Poprad Tatry

Mimo nás je na letišti jen Stano Bajzik se Zlínem, který jsme potkali už v Brně, a tak máme celou místnost pro přípravu jen pro sebe. Počasí se údajně zlepšuje, základny jsou o sto metrů výš. Jedinou nepříjemností je že letový plán musí být podán hodinu před odletem. Budem tady muset posečkat o něco déle než jsme plánovali.

Kolegové se Zlínem Tam někde se schovává Štrbské Pleso Západné Tatry

Čas si krátíme studiem nového rozdělení slovenského vzdušného prostoru. Je tam několik zásadních rozdílů proti ČR. Nejzásadnější je asi informace že na jakýkoliv let mimo třídu G (nad 300 m GND) bude třeba podat letový plán. Jak to budou na slovensku řešit třeba plachtaři mě není jasné...

Liptovský Mikuláš Upuštěná Liptovská Mara - stopy po dolování písku Liptovská Mara - hráz

Po lehkých problémech s nahozením startujeme na cestu zpět. Sluníčko svítí, mouchy neštípou a tak si užíváme letu. Musím uznat že v Dynamicovi se sedí o poznání pohodlněji něž v Koale. V těchto místech mě už totiž při loňském výletu pěkně bolela zadnice :o)

Čebrať 1054 m.n.m. Vodná nádrž Krpeľany Martin

Dostáváme povolení stoupat do letové hladiny FL 65 a unikáme tak nepříjemné turbulenci která vzniká za slovenskými kopečky. Nahoře je příjemný klid a nádherný rozhled.

Letová hladina FL65 Nad česko-slovenskou hranicí Finále dráhy 28 Brno Tuřany

Na stopkách svítí 1:20 minut a po dlouhém finále dráhy 28 roztáčíme kolečka a Brněnský asfalt. Počasí sice nevyšlo úplně tak jak při loňském výletu do stejné destinace, ale i tak to bylo moc fajn. Sedám do auta a na dálnici se mi zdá že to auto nějak nejede. No jo, cestovní rychlost Dynamica z mé Fordky asi nevyždímu...

Zpět