Home
Paragliding
MPG
Ultralighting
Fotogalerie
Odkazy
Moje rybičky
Ostatní


Mail
Přeháňka poblíž letiště

Nový přírustek na letišti

Na letiště jsem dorazil už před polednem a nebyla tady ani noha. Telefonicky jsem se ujisti že kamarádí už jsou na cestě z Brna a dal jsem se do čekání. A aby mě to lépe utíkalo vydal jsem se na pochůzku po dráze 12-30 (víc jich tady nemáme), čímž jsem si zajistil dostatečnou vlhkost v botech. Počasí mezi tím nabralo od zlepšující se tendece zcela opačný směr a poblíž letiště začalo pršet.

OK CUR-01 Když už jsem začal propadat trudomyslnosti objevil se Petr a v jeho těsném závěsu i Kučo. Hned jsem dostal vynadáno, cože jsem to provedl s počasím, protože po telefonu jsem jim hlásil že je tam docela pěkně. První cesta vedla do hangáru, kde jsem se pilně pustili do očumování nového přírustku. Školní Koala ma imatrikulaci OK CUR-02 a teď tu máme konečně už i jedničku. Letadýlko už prošlo revizí motoru a několika menšími úpravami a nějaké další kosmetické úpravy je ještě čekají. Rozhodně nevypadá na to že už má nalétáno pár stovek hodin.

OK CUR-01 Během očumování se docela hustě rozpršelo a tak jsme Koalu zase zastrčili a šli jsme se taky schovat. Od klábosení o lítání jsme se už ani nevím jak dostali ke pštrosům, kterýchžto opatrovatel se dostavil na letiště, a tak jsme mněli jedinečnou možnost se dozvědět jak dlouho takový pštros roste než je k jídlu, co žere a jak chutná a že je chudák jedno z nejblbějších zvířet na světě.

Nakonec se počasí přeci jenom trochu umoudřilo a tak mě Petr nemusel dlouho přemlouvat abych si nové letadýlko vyzkoušel v praxi. Před letem jsme si ujasnili jak se tato Koala liší od školní na kterém mám nalétáno zhruba 5 hodin a už jsme se usazovali v kabině. OK CUR-01 Největší rozdíl je v motoru. V této Koale je Rotax osmdesáti koňový, zatímco ve školní je sto koňový. Mně osobně se tento slabší motor zdá mnohem příjemnější. Už nahození proběhlo nějak tak kultivovaněji a celý průběh letu se nesl v podobném duchu. Přeci jenom nejsem s Typhoona na tak silné motory zatím zvyklý a tak je pro mně těch sto koní na krocení rochu moc :o) Další odlišností je prozatím nižší podvozek takže podrovnání je trošinku níž. Podvozek se ale bude předělávat a bude shodný s tím vyšším.
Udělali jsme pár okruhů, ale blížící se další přeháňka nás zahnala spátky do hangáru. Jako první seznámení byla tato půlhodinka plně dostačující.
Doufám že jsme spolu neletěli naposled a už se těším na nějaké letní čundrování.