Home

PF 2007

Vánoční přehršel letových zážitků
30. prosince 2006

Tak tu máme poslední aktualizaci roku 2006. Postaral se o ni kamarád ViDo, který je narozdíl odemne se závěrem roku nad míru spokojen. Tolik letových dnů v závěru roku jsme tu dlouho neměli.
Zato mě se závěr roku obvzláště povedl - v pátek před štědrým dnem mě klekla Fordka uprostřed rušné křižovatky, nestihl jsem nakoupit dárky a nakonec se mě vrátila hnisavá angína co jsem ji asi řádně nedoléčil před Prostějovem. Silvestra tak budu trávit s hrnkem čaje bez rumu... Ale jsou i horší věci a od Novýho roku snad už konečně bude líp!

Takže soupisku toho jak mají vypadat svátky správného pilota najdete zde ->

Začíná nám plesová sezóna!
23. prosince 2006

Spolek Přátel Vzduchoplavby hlásí:
Mohli jsme pro Vás připravit normální ples. Nudný a bezbarvý... Mizerná tombola, unylá hudba... Ale my jsme řekli ne! Když ples tak:

VZDUCHOPLAVECKÝ MAŠKARNÍ PLES

Pozvánku najdete zde ->

Předvánoční nadělení na FALCONu
20. prosince 2006

Prstíky mě konečně rozmrzly, mozek pookřál, alkohol vyprchal a tak jsem se konečně mohl vrhnout na reportáž z víkendu na prostějovském letišti.

Dvoudílnou reportáž najdete zde ->

Pozvánka do galerie
10. prosince 2006

Dalším vystavujícím v Mechové fotogalerii je kamarád Bulhar. Tématika je opět nebezská, ale mě se to rozhodně zatím neokoukalo.

Račte vstoupit tudy ->

Lidé, ti věří v různé věci
7. prosince 2006

Včera odpoledne mě volal chatoval kamarád "Máš zaplout TV? Koukni na ČT2", já už jsem to nestihl, ale povedlo se mě pořad najít v archívu na stránkách ČT a po zhlédnutí mě to nedalo a hodil jsem na Mechovky odkaz. Závěr ať si udělá každý sám...

Zajímavé je to hlavně od 16 minuty, najdeto to zde->

Vánoční Besídka u FunFláka
6. prosince 2006

Minulý víkend proběhla na letišti Milovice již tradiční Funflý vánoční besídka. Večer jsme si hezky poklábosili a v sobotu dopoledne došlo dokonce na létání a já byl poctěn možností proletět Funflákův nový letoun - nejlepší letadlo na světě - SLUKU.

Více v krátké fotoreportáží zde ->

VýLET do nebe, aneb Další splněný sen
30. listopadu 2006

Poslední listopadová neděle byla opět létání nakloněna. Zatímco já jsem se věnoval ladění krosny a dvěma novým zájemců o létání, ViDo si udělal krásný výLET. Osobně létání nad inverzí považuji za jeden z nejsilnějších zážítků a fotky i text, i když perfektní, to těžko vystihují.

Koukněte a posuďte sami zde ->

Pozvánka do galerie
29. listopadu 2006

Ve fotogalerii jsem založil nové oddělení "GALERIE - fotky od kamarádů", kde budu vystavovat fotky od kamarádů. Jako první se vám představí Kakadu pestrobarevný, který měl o víkedndu to štěstí, že se mu povedlo dostat se nad hnusnou inverzi co dusila nás ostatní dole...

Račte vstoupit zde ->

Silůvky, Strachotín a zpět
26. listopadu 2006

A je tady článeček a fotky z minulého týdne.

Dnes jsme byli taky, ale fotky budou jen od ViDa (ale zase stojí za to :o) Dodací lhůta opět tak týden, fakt to teď nějak nestíhám :o(

Na článek a fotky koukněte zde ->

Předvánoční setkání pilotů a přátel létání - pozvánka
23. listopadu 2006

Ve dnech 15.-17. 12. 2006 proběhne „třetí“ a tím pádem již téměř tradiční předvánoční setkání pilotů a přátel létání na letišti Falkon v Prostějově. Srdečně zvou „Šílené labutě“ a příznivci létání z Prostějova.

Možnost ubytování 120,-Kč/lůžko/noc – nutno nahlásit předem (omezený počet).

Info: Jan Šedivý tel.: 777 009 571

Loc: 49°26'42.82" N,17°7'51.44"E

POKLAD PIRÁTSKÝ - první info
21. listopadu 2006

A je to tady!!! První celoroční, navigačně, orientační a společensko soutěžní hra v dějinách motorového paraglidingu startuje. Její úspěch je teď ve vašich rukou, neb vše se bude odvíjet od počtu přihlášených.

Podrobnosti naleznete zde ->

Podzimní provoz na Kebule AirPort
6. listopadu 2006

Minulý víkend jsme se po delší době opět sešli na Živohošti. Předpověď nic moc, jako na každý víkend, ale nakonec to celkem dopadlo. Létalo se, jedlo, pilo, no skoro jako vždy...

Na článek a fotky koukněte zde ->

Haló, haló - tak se nám ten rekord povedl!
25. října 2006

Konečně jsem našel trochu času abych zpracoval materiály s úspěšného ustanovení CZ rekordu v počtu současně startujících motorových padáků který proběhl o víkendu na letišti Jihlava Henčov.

Článek s fotkama naleznete zde ->

Titulní stránka časopis PILOT - foto Michal Eliáš Mechové  N E W S
20. října 2006

Historický okamžik!!! Konečně se mojí fotografii povedlo prorazit na titulní stránku našeho časopisu. Pošťáci si tedy ze zmačkáním zrovna tohodle čísla dali obzvláště záležet, ale přesto se jim nepovedlo mě zkazit radost. Tímto děkuji redakci Pilota za dobře odvedenou práci :o)

Pátek třináctého Pátek třináctého
19. října 2006

Do další pětiletky hurá prvním dvoučlánkem - tedy článkem od dvou autorů. Dočtete se jak jsme smysluplně trávily pátek třináctého, pro někoho prý smolný den...

Dvojčlánek s fotkama naleznete zde ->

Jedna s prvních fotek na Mechovkách - jsem to já na mém prvním Trendíkovi a krosně Superhawk od WJ - fotil Laďa Pánek který s náma už bohužel nelétá. Mechové  N E W S
18. října 2006

Tak dnes je tomu 5 let co se na internetu objevily první řádky HTML kodu Mechovek. Chtěl jsem k tomuto výročí uvést do provozu pár novinek, co už delší dobu nosím v hlavě, ale nějak nestíhám - sory, ale já na tom dělám, já na tom makám...

Nebudu se pouštět do žádných statistik a rozborů, já mám radost s těch mailů co občas dorazí, když se někomu něco líbí tak že to dokonce napíše a pošle. Tak pozvedám číši červeného a připíjím na zdraví všem příznivcům Mechových stránek!

PPG REKORD
14. října 2006

Tak se konečně podařilo dojednat vše nutné a zbývá už jen počasí. Tato akce je oficiálním akcí Svazu motorového paraglidingu. Cílem celé akce je pokus o ustanovení rekordů v motorovém paraglidingu. Takže je toto pozvánka pro piloty motorového létání s padákem. sraz zájemců o podporu této akce bude v pátek 20. 10. 2006 na letišti Aeroklubu Jihlava Do 20.00 hodin. proběhne registrace a evidenční zapsání všech s platným piloťákem, pojištěním a technickým průkazem od letadel. Po registrování proběhne první briefing a to tak aby jsme se mohli ráno od 7.00 hodin pokusit o první start.

Kompletní informace zde ->

Chčije nebo nechčije? Podzimní kochajda aneb Relax za barákem
13. října 2006

Na úterý dávala předpověď slabý jižní vítr a tak už jsme se v pondělí večer s Víťem domluvily, že to nebudeme v úterý pracovně přehánět a budeme připraveni vzít kramle o něco dřív. Však nemusíme umřít bohatí, jde o zážitky které nám nikdo nevezme :o)

Trochu textu, ale hlavně spoustu podzimě zabervených fotek naleznete zde->

Rojetínské krosnění - další kolo Motorové ligy MPG ROJETÍNSKÉ KROSNĚNÍ - druhý pokus
12. října 2006

První pokus klukům s Tišnova zhatilo počasí, ale jsou to bojovníci a nevzdávají se, a tak se rozhodli uspořádat další kolo motorové ligy (popravdě je to tak že Berkovic rodině zavazí ve skříni ty hodnotné ceny pro vítěze :o). Nenechte se zmást, jmenuje se to Rojetínské krosnění, je to v Letovicích a ředitelovat to bude sv. Mikuláš s čertem a andělem k ruce. Tak se nebojte a dojeďte - krosny a sněžnice sebou :o)

Kompletní informace na oficiální stránce zde ->

Chčije nebo nechčije? Slet PPG na letišti Prostějov - Stichovice
8. října 2006

O víkendu se na letišti ve Stichovicích, kousek od Prostějova, sešla báječná partička kamarádů. V sobotu se polétálo, večer poklábosilo, podával se skvělý Machajdí guláš, ráno se zase polétalo a na nedělní oběd už jsme byli zase doma.

Trochu textu a hlavně fotky naleznete zde->

Letové Letovice
4. října 2006

Po páteční přestřelce různých SMSek a telefonátů, kdy jsme několikrát změnily plány, bylo nakonec rozhodnuto vyrazit do Letovic. Závody tam na tento víkend žádné neplánují a tak by mohlo být letovo :o)

Trochu textu a mix fotek naleznete zde->

Drakyáda v Bořitově
26. září 2006

Na víkend nás pozvali ultralajťáci z Bořitova na jejich krásné letišťátko, kde se konala již tradiční, ani nevím kolikátá, drakyáda. Bylo nám tam fajn a určitě se tam zase někdy vypravíme.

Hodně fotek, trocha textu je tu->

Mějte oči na šťopkách a zachraňte koně!!!
19. září 2006

Dorazilo emailem od kamaráda:
Pěkně prosím, pomozte!
15. září 2006 se stratili tři koně, dva žluté a jeden hnědý. Toulají se po vysočině, snad někde severně od Bystřice, okruh až sto kilometrů. Jsou samostatní a zvyklí na volnost. Pokud by je někdo uviděl, dejte prosím správu na telefon 606 180 163. Předem moc děkuji. Dandy

Raní ptáče dál dolítne aneb kdo lítá nezlobí
18. září 2006

Zatímco já jsem s kamarády hltal ve V3Sce poslední kilometry naší výpravy, kamarádi nezaháleli a létali. Krásný článek plný ještě hezčích fotek dodal již tradiční dodavatel ViDo.

Kombinovaná fotoreportáž je zde->

Pálavské krosnobraní
22. srpna 2006

Zatímco já jsem se s kamarády snažil marně vnutit na ukrajinu, proběhl pod pálavskými kopci další ročník pohodového sletu. I letos to stálo za to a tak jsem rád že se s vámi mohu podělit o článek a fotky od ViDa

Fotoreportáž je zde->

Sraz MPG a PPG v Letovicích
11. září 2006

Při příležitosti konání kola "motorové ligy" je pořádán i sraz všeho, co má nad hlavou padák a za zády vrtuli.

Info: Ivoš - 728 073 689, Rosťa - 606 440 676.

Expedice Ukrajina 2006 - online zápisky
9. září 2006

Zápisky, které vznikaly přimo během výpravy na stařičkém ale apolehlivém IBM, a přes různé roamingy jsme je průběžně tlačily na server můžete najit zde->

Expedice Ukrajina 2006 - přípravy vrcholí
23. srpna 2006

O víkendu jsme se opět sešli na letišti v Milovicích, kde hangárujeme naši expediční vejdu. Prováděli se dokončovací práce, udělali jsme zkušební jízdu, domluvily jsme podrobnosti. V pátek totiž   V Y R Á Ž Í M E ! ! !

Fotoreportáž zde->

Jen se tak trochu sklouznout...
22. srpna 2006

Ve čtvrtek se konečně udělalo po dlouhé době letovo. Není divu že jsme se sešli na louce za vesnicí v hojném počtu. Sluníčko už zapadá zase o hodinu dřív a tak to bylo jen takové povozeníčko po okolí, ale díky za to. Byl to fajn relax.

Fotky jen s popisky najdete zde->

Mistroství Evropy 2006 v motorovém paraglidingu
15. srpna 2006

Tak od soboty nám to začíná. Materiál už se vydal na cestu, závodníci jej následují zítra před polednem. Zpravodajství s této akce můžeme sledovat zde->

Doufejme že naši dopadnou alespoň tak dobře jako ultralajťácí, viz. zde->

Vzpomínka na léto...
10. srpna 2006

Venku je pernamentně hnusně, létat už se nedalo ani nepamatuji a tak vám snad přijde vhod článeček od kamaráda ve kterém vzpomíná na jeden fajn výLET za časů kdy ještě bylo hezky :o)

Slet Chroustů - Červený Potok 2006
9. srpna 2006

Už jsem na Potoku zažil kde co, ale aby takhle vytrvale pršelo ještě ne. I přesto se sešla spousta báječných lidí a panovala příjemné a srdečné atmosféra. Prostě všude dobře, na Potoce nejlépe!!!

Soustředěná repre u Tišnova
8. srpna 2006

Nalézt na území naší republiky lokalitu pro soustředění reprezentace v motorovém paraglidingu, která by co nejvíce připomínala Španělsko, dějiště letošního ME, dalo předsednictvu pořádnou fušku. Nakonec vyhrálo letiště Rojetín-Borovník. A protože to mám za humny, zajel jsem se tam podívat a cvakl jsem pár fotek.

Více najdete v fotoreportáži zde->

Inspekce do severního leteckého prostoru
6. srpna 2006

S menším zpožděním jsem dokončil reportáž z našeho inspekční letu po okolních lokalitách. Navštívili jsem ČEBÍNSKÝ VZDUŠNÝ PROSTOR, koukli jsme jak to jde Jožkovic kurzíkům, cestou zpět jsme mrkli na tišnováky... Fajn výlet. Více najdete v reportáží zde->

MČR v motorovém paraglidingu
Toužim 2006

30. července 2006

Po třech týdnech jsem nakonec odeslal na server reportáž tak jak je. Měl jsem přislíbeny kompletní výsledky i zadání disciplín, chtěl jsem to trochu rozepsat, ale i přes několikeré urgence jsem neobdržel ani odpověď...

Letos se mistrovství republiky v motorovém paraglidingu poprvé konalo jako jeden devídenní závod. Reportáž vznikala online přímo na letišti Toužim Přílezy, kde se letošní mistrovství konnalo.
1. den | 2. den | 3. den | 4. den | 5. den | 6. den | 7. den | 8. den | 9. den

ViDo nad meandry řaky Jihlavy Otestovali jsme novou startovačku
28. června 2006

Původně se mě nikam moc nechtělo, úmorné horko, já celkem slušně nachcípaný, ale nakonec jsem se nechal ukecat a věru nelitoval jsem. Stálo to za to a já se po šesti týdnech dostal do vzduchu. A bylo to fakt za odměnu!

Vice v reportáži zde->

Propozice pro MČR MPG
28. června 2006

Prezentace na letišti v Toužimi nebo telefonicky na tel. 777 180 200 30. 2006. 06 od 20.00 do 23.00 SLEČ. První briefing 1. 7. 2006 od 10.00 SLEČ.

Na MČR se bude letat na GPS MLR s FAI firmware případně na zaslepne GPS. Je možné použít GPS firmy Garmin nebo Magellan. GPS které nezaznamenává výšku lze použít pouze v kombinaci s variem s FAI barozaznamem. Technické detaily lze kozultovat na tel. 777 180 200.

Bude vyžadována platná pilotní licence, průkaz letové zpusobilosti SLZ a pojištění SLZ.

Poslední letový den je 9. 7. 2006 Poslední disciplína končí v 12.00 SLEČ.

Přípravy na expedici UKRAJINA 2006 v plném proudu
23. června 2006

O víkendu, si dal náš expediční team, skoro po roce, sraz na letišti v Milovicích. Bratři Macháčkovic už sehnali Ventru, naše nové expediční vozidlo, a tak na ní bylo potřeba máknout, čas do našeho plánovaného odjezdu neúprosně letí... Bohužel jsme museli s časových důvodů vypustit slet ve Vysokém Mýtě :o(

Krátké představení našeho expedičního vozu naleznete zde ->

Tak se nám oženil Vrána! Tak se nám oženil Vrána!
11. června 2006

Stejně tak jako já před lety, i Vrána využil neletového počasí, které nás už měsíc trápi, a oženil se :o)

Gratulujeme a držíme palce ať to klape a létá!

Vice v reportáži od Zdeňka Andrlíka zde->

Smějící se Samba nad Brnem
9. června 2006

Minulý týden proběhla v Brně již tradiční přehlídka ohňostrojů - IGNIS BRUNENSIS. Ohňostroje mám rád, ale letos jsem nestihl ani jeden, tedy až na ten poslední, páteční a to ještě jen díky tomu že mě vzal Kučo letadlem.

Krátký text a něco málo mizerných fotek naleznete zde ->

Rojetínské krosnění - III. kolo Motorové ligy MPG Česká liga motorového paraglidingu - 3. kolo - Rojetín
21. května 2006

O víkendu 19.-21. května se uskutečnilo třetí kolo motorové ligy, tentokrát pod taktovkou Marka Schulze a Tomáše Berky. Bohužel jediné co bylo nezajištěno bylo počasí které si postavilo hlavu a tak se nic neodletělo. Přesto to nebyl promrhaný víkend. Vice v reportáži ->

Mistrovství České republiky v motorovém paraglidingu
1. – 9. července 2006

23. května 2006

Je rozhodnuto o místě konání letošního MČR MPG. Letos poprvé proběhnou závody jako jeden závod, který ovšem potrvá celý týden, letos poprvé se bude závodit na novém neokoukaném letišti AK Toužim. No moc s toho nadšený nejsem, neb to mám hodně daleko, ale každá nová zkušenost se cení. Jen je otázkou jestli se mě povede urvat celý týden volna...

Podrobnosti naleznete zde ->

Flying Rhino 2006
omezení letového provozu 23. 5. - 1. 6. 2006

22. května 2006

Opět nám v našem vzdušném prostoru řádí rozzuřený nosorožec. Podrobné informace o omezeních spojených s tímto vojenským cvičením naleznete třeba zde ->

Slet mladých orlů - Chabeřice 2006 Slet mladých orlů - Chabeřice 2006
21. května 2006

Konečně se mě podařilo dokončit reportáž z báječného sletu, který proběhl minulý víkend pod taktovkou Mladých Orlů. Akce to byla velice vydařená a partička od Kutné Hory nasadila laťku velice vysoko!

Více v obsáhlé reportáži ->

Česká liga motorového paraglidingu - 1. kolo Letovice Česká liga motorového paraglidingu
1. kolo Letovice

12. května 2006

Přináším další část reportáže z našeho víkendového putovaní po vlastech českých a moravských. Z Milovic jsem se plni zážitků a prasete přesunuli na letiště do Letovic, kde se konalo první kolo motorové ligy. Více v reportáži ->

Návštěva ve Fanflákově Milovicích Návštěva ve Fanflákově Milovicích
11. května 2006

Minulý víkend jsme pojali s Víťem jako putování po krajích českých a moravských. Naší první destinaci byly Milovice, kam nás pozval FunFlák na nějaké prasárničky. Ti co si ráno přivstali si i zalétali.

Reportáž je tentokrát hromadný dílem kolektivu autorů. Někdo fotil, někdo psal a já jsem to zpracoval. Jen tak dále, ještě vás naučím to HTML a budu to mít úplně bez práce :o)

Ať se práší za kočárem Let na SLET
27. dubna 2006

Poslední s trojice slíbených článečků co jsem vám dlužil.
V sobotu bylo super letovo a tak jsme se s kamarády vypravili za kamarády co si dali dostaveníčko na ploše u Olbramovic.

Článeček a fotky naleznete zde ->

Velikonoční mrskání luftu
26. dubna 2006

Na velikonoční ponděli jsme se sešli na louce jen tři letuschopní. Zbytek kamarádů požilo a tak nemohlo :o) Sluníčko nám těsně před startem zalezlo za mraky a tak omluvte nižší kvalitu fotek. Ale polétali jsme si hezky.

Článeček a fotky naleznete zde ->

Vysoká škola motorového paraglidingu - Jihlava 2oo6 Vysoká škola motorového paraglidingu - Jihlava 2oo6
25. dubna 2006

O velikonočním víkendu proběhl na letišti v Jihlavě další ročník "Vysoké školy motorového paraglidingu". Já jsem se tam s časových důvodů nedostal, ale zdatně mě zastoupil kamarád Tomáš Berka.

Jeho článeček a fotky naleznete zde ->

Motorová liga 2006 Motorová liga 2006
19. dubna 2006

Na podzimní valné hromadě se hodně mluvilo o tom co udělat pro "začínající" piloty se závodními ambicemi. A kalendář napěchovaný akcemi je důkazem toho že nezůstalo jen u slov:

• Motorová liga 5. 5. – 8. 5. 2006 Letovice
    Organizuje Letecký klub Letovice.
    kontakt: Ivo Procházka - mobil +420 728 073 689

Kontakt: e-mail - paramotory@laacr.cz, mobil - +420 602 141 544

• Stíhači na start aneb manévry nad Knínicemi
    13. dubna 2006

Neberte ten nadpis doslovně, nejsme ani trochu militantní a o náš vzdušný prostor se vždycky rádi s kamarády podělíme a každý kdo v dobrém přichází je u nás vždy vítán!

Fotoreportáž o setkání na Knínicemi naleznete zde ->

Polárníci nezmrzli, zachránci dorazili včas
    6. dubna 2006

Noc uprostřed zamrzlé plumlovské přehrady strávili tři účastníci recesistické akce s názvem Výprava na severní pól. Po dvouleté přestávce její tradici obnovil prostějovský Adrenalinsport klub.
    Druhý příspěvek od Jardy Koribského. Tentokrát o zajímavé znovuzrozené tradici.

Športom proti drogám
    6. dubna 2006

První s dvojice příspěvků co mě poslal Jarda Koribský, paragán s Prostějova. Tato zima už je doufám nadobro pryč a tak to berte jako tip pro další sezónu.

VýLET do minulosti
    5. dubna 2006

Kamarádi v neděli vyrazili na výLET po technický památkách. Počasí jim vyšlo skvěle a tak se Víťovi povedla spousta krásných fotek, které proložil fajn textem. Roste mi v něm zdatná konkurence, nebo raději kolega :o)

Článeček najdete zde ->

Nirvana předváděcí den - Jihlava Nirvana předváděcí den - Jihlava
    3. dubna 2006

V sobotu 1. dubna se na letišti v Jihlavě uskutečnil první (bude jich letos víc), předváděcí den firmy Nirvana. I přes nepříliš optimistickou předpověď se přijela podívat velká spousta lidí a bylo se na co koukat.

Krátké info ve malé fotoreportáži ->

Akce Vysoká škola motorového paraglidingu.
    29. března 2006

Tato akce má již třetí ročník.Jednalo se původně o seznámení zájemců o problematiku závodů motorových padáků. V průběhu doby se okruhy informací rozšířily a zejména tento ročník je obsáhlejší něž dříve. Jsou tam zejména:
  • Doplnění FAI disciplín v katalogu ůloh
  • Seznámení s problematikou leteckého zákona a směrnic
  • Letecká mapa ICAO
  • Řešení krizových situací v mot. paraglidingu
  • Základy první pomoci
    Ze okruhů které zůstavají z dřívějších let:
  • Technika PPK
  • Sportovní řád FAI sekce 10
  • Rychlostní tabulka

Toto jsou zhruba okruhy které se budou probírat. Nejedná se ani tak o doslovné čtení jednotlivých odstavců ale zejména výklad jednotlivých pojmů s odkazem a zdůrazněním co znamenají a jaký mají dopad na praktické létání. Tato akce je jak pro piloty tak pro zájemce o pilotní výcvik. Pokud bude počasí tak si výklad zpestříme krátkým leteckým výletem po okolí.
    Termín akce je 14.4. 2006 od 17 hod na letišti Aeroklubu Jihlava. Pokračování v sobotu 15.4.2006 s tím že večer se akce oficielně ukončí. Ubytování individuelně v prostorách letiště. Cena za jednu noc cca 150,- na osobu a noc.
    Výuková skripta se budou vyrábět podle počtu přihlášených zájemců. Přihlášky na zandrlik@seznam.cz

• DESIRE Křtiny
    26. března 2006

Minulou neděli se počasí konečně umoudřilo a my jsme mohli prvním letem pokřtít Víťův nový padák. Sluníčko slunilo, vítr taky nakonec zeslábl do přijatelných mezi a tak jsme se tuto poslední zimní neděli hezky povozili. Důstojné rozloučení se zimou před prvním jarním dnem.

1. závod PWC 2006
    Čeští paraglidisté na začátku sezóny skvělí!

26. března 2006

Dorazilo na mail:

Milí piloti a přátelé létání,
    ačkoliv se o tom zřejmě tradičně z večerních Branek, bodů a vteřin nedozvíte, dovolujeme si vás touto formou informovat o skvělých výkonech, které v uplynulém týdnu podávali čeští paraglidisté na prvním závodě Světového poháru 2006. T. Brauner získal druhé místo a M. Orlik skončil třetí. V soutěži národů skončili Češi třetí.

Príjemný zbytek neděle.
    Vaše LAA CR

Vice se dozvite na webu LAA ČR, podrobnou reportáž naleznete na High and free

TWR Brno Tuřany Brno-Tuřany
    exkurze na stanovištěm řízení letového provozu

19. března 2006

Na sobotu Leoš Ertl s letiště Aircon Miroslav domluvil exkurzi na stanoviště řízení letového provozu do Tuřan. Rádi jsme jsme s Víťem využili příležitosti podívat se do míst kam se člověk normálně nedostane a v 10:00 už jsme stepovali před terminálem Tuřanského letiště.

Sněholety na ČT
    15. března 2006

Od kamarádů v putyce jsem se doslechl že viděli na ČT tu věc s vrtulí co mám jak se prohání po sněhu. Zapátral jsem tedy v archívu ČT a nekecali. V pořadu "Týden v regionech" je opravdu reportáž o Vránovi a jeho stroji. Reportáž nalezne zde, je to až na konci v čase 30:40.

Tandemová tříkolka Nirvana Crusi TAXI Nirvana DAY v Jihlavě
    10. března 2006

V sobotu 1. dubna bude Nirvana úřadovat na letišti v Jihlavě. Bude možnost okouknout a vyzkoušet spoustu novinek - např. tandemovou tříkolku CRUISE TAXI, krosnu MadMax, motorovou přilbu FullContact s komunikací, nové oblečení, doplňky a sortiment přileb firmy ICARO. Majitelé krosen Nirvana si zde budou moci nechat svoje miláčky po zimě seštelovat a zkontrolovat přímo na testovacím stojanu, po předchozí domluvě je i možnost prodloužit techničák.
    Pokud bude počasí, bude v provozu tandemová tříkola, takže kdo potřebujete nadchnout manželku aby pochopila proč musíte koupit krosnu...
    Jen doufám že do té doby už sleze to bílé svinstvo, tříkolka na lyžích se mě sice líbila, ale rád bych to ozkoušel i na kolečkách.

Mimochodem Nirvana má nové stránky ->

Závody sněholetů Jezernice 2006 Závody sněholetů Jezernice 2006
    25. února 2006

Přináším třetí slíbený článek, tentokrát v podobě fotogalerie s minulého víkendu. Ten kdo nebyl, stejně jako já, u Vrány na sněholetech, může kouknout na fotky co mě poslal Zdenál Andrlík. Příští rok už mě to snad vyjde.

Fotogalerii naleznete zde ->

Roman Pavlík a jeho kombajn Má letošní prvnička aneb Víkend z pohledu jednoho pilota.
    25. února 2006

Druhý článek s minulého víkendu je tady. Tentokrát si můžete přečíst článek s pera Romana Pavlíka. Už dlouho jsem se při práci nepobavil tak jako při zpracovávání tohoto článku. Romane díky!!!

Článek s fotkami naleznete zde ->

Slušelo jí to :o) Láska na první pohled aneb jak jsem testoval tříkolku
    23. února 2006

První ze tří slíbených článků z víkendu je tady.

V sobotu jsem měl možnost podstrčit pod moji krosnu tříkolku na lyžích. Testování proběhlo na Brněnské přehradě v rámci akce Snowkiting day brno 2006, kam jsme byli pozváni aby jsme ukázali co je to ten motorový paragliding.

Moje pocity s prvního letu s tříkolkou naleznete zde ->

Časopis Pilot v plné verzi na internetu!
    18. února 2006

Rok stará a postupně i starší vydání časopisu Pilot LAA ČR v plném znění si můžete přečíst nyní i na internetu. Redakce časopisu se rozhodla vytvořit elektronický archiv časopisu, ve kterém by se měla postupně objevit všechna vydání časopisu Pilot od začátku jeho vydávání.
    Jak to bude fungovat v praxi. Zpočátku bude ve chvíli, kdy vyjde nový Pilot, zveřejněno rok staré vydání Pilota v elektronické podobě. Zároveň se bude redakce snažit postupně překlápět do elektronické podoby vždy nějakého staršího Pilota.

Zalistovat historií můžete zde->

Sněholetící Trabant křížený s Jawou Závody sněholetů 2oo6 již tento víkend
    14. února 2006

Vrány na střeše štěbetají něco o tom že i letos hlavní Vrána uspořádá závody sněholetů. Kdo má chuť závodit, a nebo jen tak očumovat a u toho něco dobrého zakousnout a vypít neměl by chybět tento víkend 17.-19. 2. na ranči u Vrány

Na fotky z předloňského ročníku můžete kouknout zde->

Háre krosna
    aneb krásná poslední lednová neděle

4. února 2006

Další článeček od Víti Doubka je tu. Tentokrát se s náma poděli o zážitky a fotky s nedělního výLETu po okolí Rosic.
    Tak račte vstoupit tudy->

Mapy.cz Mapy.cz - zajímavý projekt
    3. února 2006

Na serveru Mapy.cz byla spuštěna betaverze velice zajímavé mapy. Lze přepínat mezi ortofotomapou a klasickou mapou, lze odečítat GPS souřadnice (velice přesně), lze vyhledávat podle sídel a ulic. Však vyzkoušejte sami.

Tož nám zamrzl Prygl a tak se tam dá letět! Tož nám zamrzl Prygl a tak se tam dá letět!
    31. ledna 2006

Zatímco já jsem reprezentoval naši partičku na sletu na Nové Živohošti (viz. předchozí reportáž), kamarádi se domluvili na již skoro tradiční polétání nad zamrzlou Brněnskou přehradou. A protože jsou to kluci šikovní nadělali něco fotek, a protože je Víťa nejšikovnější sepsal něco textu a to vše můžete zhlédnout zde->

Prasečí dušičky aneb sežerte kachen co se do vás vejde! Prasečí dušičky
    aneb sežerte kachen co se do vás vejde!

30. ledna 2006

Reportáž z víkendové akce na Nové Živohošti je tu! Akce to byla vskutku vydařená a to jak ze společenské, tak s letecké stránky.

Článeček naleznete zde->

Velmi vydařený víkend aneb konečně něco do deníčku
    29. ledna 2006

Máme za sebou velmi vydařený víkend. Počasí přálo snad na celém území republiky a tak jsme si polétali jak na Slapech, tak na Brněnské přehradě. Na reportážích se pracuje a tak se máte na co těšit!

Runway jam... Kalendář akcí 2006 se nám hezky plní!
    22. ledna 2006

Máme teprve leden, ale už teď začínám mít celkem počmáraný kalendář. Rád bych upozornil na ty nejbližší. Na stránkách Mladých orlů naleznete pozvánku na jejich první slet na letišti Chabeřice - okolí Sázavy, tam se móóóc těším. Na termín kolem velikonoc plánuje Zdenál Andrlík etapový přelet republiky, plánovali jsme to už snad skoro všichni, třeba se to teď povede zrealizovat, hlaste se na zandrlik@seznam.cz

Prasečí Dušičky, aneb sežerte kachen, co se do Vás vejde!!! Prasečí Dušičky
    aneb sežerte kachen, co se do Vás vejde!!!

18. ledna 2006

O víkendu od 27. 1. do 29. 1. 2006 se koná tradiční akce na Nowé Živohouští v hospodě u Vodníka Kebuleho. Počasí objednáno, lyže a motory sebou (padáky záložní možná taky). Opejkání kachen, červené zelí, bramborové knedle zajištěny. Polévky a minutky samozřejmostí...

Prosím o potvrzení účasti na mail: lenin@qeep.cz - jedná se i o ty, kteří mluvili s Tomášem Machajdou telefonicky!

LETECKÉ SKOTAČENÍ NA BLATNÉ aneb PŘIJĎTE POBEJT !!! LETECKÉ SKOTAČENÍ NA BLATNÉ aneb PŘIJĎTE POBEJT !!!
    16. ledna 2006

www.chorche.com hlásí:

"Takže už zase jsme o rok starší a krásnější a já Vás opět zvu na trochu těch zimních radovánek. Přijďte si protáhnout krovky na letiště Blatná-Tchořovice u Horažďovic. Pokusím se opět zajistit aspoň dva navijáky a prostoru pro starty s motorem je všude habaděj."

Já jsem se bohužel o této akci dozvěděl až po té co jsem si zaplatil týden na horách :o(
    Pro inspiraci můžete kouknout na reportáže z minulých ročníků: 2005 2004 2003

Více informací o letošní akci naleznete zde ->

http://TechInfo.xf.cz/ TechInfo - nový server pro kutily
    15. ledna 2006

Na českém internetovém nebi se objevila nová hvězda - TechInfo.xf.cz. Na serveru nalezneme prezentace zajímavých strojů které vznikly díky umu šikovných pilotů - kutilů. Já osobně dávám přednost továrním strojům, ale nebýt těchto nadšenců chodíme dodnes s klackem po lese a trháme bobule :o) Nejenom proto těmto lidem fandím!

CIRRUS SR20-G2 Noční VFR do Prahy a zpět
    14. ledna 2006

Tak jsem konečně odlepil v tom novém roce nohy od země. Všude je tady sněhu po kolena a tak se dá létat jen na velkých letištích. A když už z velkého letiště tak velkým letadlem a když už v týdnu tak v noci.
    Byl to velký zážitek a fotky a text to bohužel nevystihujou, ale alespoň nástin naleznete zde ->

Tip na SAFETY sobotu
    13. ledna 2006

Volala Kamča aby mě pozvala na zajímavou akci. Pro mne je to celkem z ruky a mám teď nabitý program, ale rád předávám pozvánku dál:

V sobotu 21.1. 2006 pořádáme v tělocvičně ve Stříbře akci házení a přebalování záložáků.(hází si každý sám, balí každý sám, popřípadě Jožka a Stoupa) Začátek v 10 hodin. Následný večírek na letišti v Tachově. Případný zájem o ubytování hlaste předem.

Další info na tel.: 606 719 273 Kamča.